Neckermann heeft een “sunny heart” én een warm hart
Neckermann heeft een mooi, groot hart als logo, het zogenaamde “sunny heart”. De onderneming draagt het hart dan ook op de juiste plaats. Neckermann hecht veel belang aan corporate social responsability (CSR) en het structurele partnership met het UZ Brussel is hier een mooi voorbeeld van. Neckermann vond inspiratie in de missie van de UZ Brussel Foundation en wil die met deze samenwerking ondersteunen. Met deze samenwerking realiseren beide organisaties een aantoonbare meerwaarde voor de patiënten van het Kidz Health Castle, het kinderziekenhuis van het UZ Brussel, én de klanten van Neckermann.
Virtuele droomwereld in het Kidz Health Castle
Onder het motto “Dream now, travel later” kocht de UZ Brussel Foundation 500 VR-cases voor smartphones. Zo kunnen de patiënten van het UZ Brussel een virtuele reis maken. Hier hebben we eerder een uitgebreid artikel over geschreven, lees het hier opnieuw. Met de 3D-filmpjes die door Neckermann verzorgd worden, kunnen patiënten vanuit hun ziekenhuiskamer virtueel naar hun droombestemming reizen. Zo gaan ze op prachtige excursies, zoals een citytrip naar New York of zwemmen met dolfijnen. Dit project is een eerste stap in een duurzame samenwerking. Ondertussen zijn we enkele weken verder, en worden de brillen verdeeld onder de patiënten. Die zijn laaiend enthousiast! Britt Ooms, Psychologe Kinderoncologie getuigt.
“De kinderen gaan er soms zo in op,
dat ze vergeten dat ze aan hun infuus hangen”.
De grote impact van een klein gebaar
De brillen worden met veel enthousiasme gebruikt door de kinderkankerpatiëntjes, hun broers of zussen. “Het verzachtte de voorbije week de lange wachttijden op laboresultaten of onderzoeken.” vertelt Britt. Vooral de flitsende filmpjes en die met dieren zijn een groot succes. “De kinderen gaan er soms zo in op dat ze vergeten dat ze aan hun infuus hangen en beginnen rondlopen. Ouders vragen zich dan ook af wat er te zien is en hebben de VR-bril ook al uitgeprobeerd.” Doordat de cases makkelijk afwasbaar zijn, kunnen de corona-maatregelen hier goed nageleefd worden.
Neem contact op
Neckermann voelt het meeste affiniteit met Kidz Health Castle, hun doelgroep bestaat vooral uit families met kinderen. Wil je graag weten met welk project jij of jouw bedrijf het meeste voeling heeft? Wil je graag weten hoe jij een verschil kan maken? Neem contact op met mij, Tanja Maes, als CSR-verantwoordelijke binnen de UZ Brussel Foundation geef ik jou graag vrijblijvend advies over alle mogelijkheden. Zo maak jij mee het verschil voor de patiënten van het UZ Brussel. Bovendien zet je de gulheid van jouw onderneming in de verf. Laten we samen bouwen aan een duurzame relatie.
Tel: 0032 476 60 27 81
Email: tanja.maes@uzbrussel.be